GOLDEN® | OPEN acrylverf — los
Kies de gewenste kleur:
Klik op de kleur om meer te zien:





















































































































































































































































Legenda






Acrylverf droogt snel. Maar déze hooggepigmenteerde OPEN acrylverf van GOLDEN® droogt langzaam en blijft extra lang open, zodat je langer door kunt werken — dat werkt wel zo rustig! En op je palet drogen je kleuren niet zo snel uit — dat spaart je verf!
TIP! Dat langzame drogen geeft je bovendien allerlei creatieve opties, die meestal niet mogelijk zijn met acrylverf. Bijvoorbeeld sommige traditionele olieverftechnieken, zoals nat-in-nat technieken en subtiele kleurovergangen. Je kunt deze verf ook decoratief gebruiken op muren en meubels — denk aan faux marbre, trompe-l’oeil & faux bois. Deze verf is trouwens iets soepeler en minder stijf dan de HEAVY BODY acrylverf van GOLDEN®. Gecombineerd met het langzame drogen, maakt dat 'm ook geschikt voor druktechnieken, zoals mono-print en zeefdruk.
En natuurlijk zijn de kleuren — zoals je van GOLDEN® gewend bent — volkomen lichtecht.
De productspecificaties van de OPEN acrylverf van GOLDEN®:
- hooggepigmenteerd
- 100% zuivere acrylemulsie
- langzaam drogend — blijft extra lang open
- iets soepelere viscositeit dan HEAVY BODY acrylverf
- waterverdunbaar
- lichtecht
TIP! Met de OPEN mediums & additieven kun je het volume van je verf extreem vermeerderen én kun je je verf extreem dun opgebrengen, zonder aan kleurkracht in te boeten.
➽ The ongoing conversation...
In de jaren ’30 werd Sam Golden partner in Bocour Artist Colours, de verfwinkel van z’n oom Leonard Bocour op 15th Street, Manhattan (New York), waar ze handmade olieverf maakten. De winkel werd een legendarische hangout voor kunstenaars zoals Barnett Newman, Mark Rothko, Willem de Kooning, Jackson Pollock, Helen Frankenthaler en Jack Levine — to name but a few... Ze praatten er uitgebreid over hun projecten & experimenten. Deze ongoing conversation over verf zou tientallen jaren duren.
Tijdens één van die bezoekjes kreeg Sam een honingachtige kunsthars van een kunstenaar, met de vraag of daar verf van gemaakt kon worden. Zo ontstonden — na veel trail and error — de eerste acrylverfen: Magna, en wat later Aquatec.
Na z'n pensionering bij Bocour Artist Colours verhuisde Sam naar het boculische New Berlin, om z’n tijd golvend en vissend door te brengen. Dat werd ie echter al snel beu. Z’n antwoord? Going to the barn to make paint for friends! Sam was 67, het was juni 1980 — het begin van GOLDEN®.
En nog steeds ontwikkelt GOLDEN® samen met internationale kunstenaars nieuwe producten voor nieuwe toepassingen — the conversation is still ongoing!
Prijs per tube cq. pot.
Het is zeer goede verf die echt lang verwerkbaar is.
Dat maakt het fijn werken en ook weert wat goedkoper.
Wat ik wel een minnetje vind is de dopjes op de tubes.
Ze draaien er scheef veel te vaak scheef op en wat irritand is; De dopjes gaan voor een topprodukt te vaak kapot.
Het dopje breekt dan zo dat de tubes niet meer normaal zijn af te sluiten.
Jammer dit kritiekpuntje want het is verder echt een topverf.